בשורה לתושבים: תחנת רכבת אלעד יוצאת לדרך

צבי טסלר No Comments on בשורה לתושבים: תחנת רכבת אלעד יוצאת לדרך

משרד התחבורה הודיעה על פרסום מכרז להקמת תחנת רכבת בעיר אלעד. זאת במסגרת תוכניתה של השרה מירי רגב "מחברים את ישראל". התחנה המיועדת תהיה ציר אחד מהמסילה המזרחית, שתחבר בין צפון הארץ לדרומה

צילום: איזנברג שרמן אדריכלות ותכנון ערים בע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רכבת ישראל פרסמה מכרז להקמת תחנת הרכבת אלעד, במסגרת הפרויקט הלאומי "המסילה המזרחית" שאותו מקדמת השרה רגב כחלק מחזון "מחברים את ישראל" לחיבור מדינת ישראל מקריית שמונה ועד אילת. התחנה החדשה תשתלב במקטע המרכזי של המסילה המזרחית, בין חדרה לראש העין, שאורכו כ-65 קילומטרים.

המסילה המזרחית תתפצל ממסילת החוף באזור פרדס חנה, תעבור דרך קריית שדה התעופה בנתב"ג, ותכלול את הכפלת המסילה הקיימת בין ראש העין ללוד שתאפשר את עקיפת ציר איילון. המסילה המזרחית תשמש ציר רכבתי נוסף בין אזור הצפון למרכז ולדרום, ותאפשר שיפור משמעותי בשירות הרכבות בכל רחבי הארץ, לצד הגדלה משמעותית של הובלת מטענים ברכבת, וכך תצמצם את הגודש בכבישים ואת זיהום האוויר, תתרום לבטיחות בדרכים ותסייע למאבק ביוקר המחייה.

תחנת אלעד החדשה תוקם ליד מחלף נחשונים, מצפון לאלעד ומדרום לפתח תקווה. המכרז כולל את הקמת המבואה המזרחית של התחנה, מבנה הכניסה, מעבר תת קרקעי בין אולמות הנוסעים לרציפים, סלילת דרכי גישה והקמת חניון ממזרח לתחנה.

המכרז מצטרף למכרז קודם, להקמת המבואה המערבית של התחנה, הכוללת את אולם הנוסעים, ארבעה רציפים (המורכבים משני רציפי אי), באורך של 350 מטרים, מעבר תת קרקעי המחבר בין מבנה התחנה לרציפים, וכן מעבר תת קרקעי נוסף בין הצד המזרחי של המסילות לצד המערבי, דרך גישה מערבית לתחנה ומגרש חניה לנוסעים.

תחנת אלעד תהיה נגישה עבור אנשים עם מוגבלויות, כמו כל תחנות רכבת ישראל, ותאפשר נסיעה נוחה ומהירה תוך עקיפת גוש דן והגודש הקיים במסילות ציר איילון. התחנה תתחבר לתחנות חדשות נוספות שייבנו כחלק מהפרויקט, ובהן תחנת שוהם, חדרה מזרח, טירה ועוד. הקמת התחנה צפויה להסתיים עד שנת 2026.

לפני כחודשיים פרסמה רכבת ישראל מכרז להקמת תחנה נוספת בתוואי המסילה המזרחית, תחנת שוהם, שתיבנה מצפון לצומת אל על וממערב למתחם קריית שדה התעופה (Airport City) ותשרת את תושבי שוהם והסביבה, ואת העובדים בקריית שדה התעופה והתעשייה האווירית.

שרת התחבורה מירי רגב: "אני שמחה לציין עוד שלב בהתקדמות פרויקט המסילה המזרחית, כחלק מהחזון התחבורתי שלי "מחברים את ישראל". הפרויקט אושר לאחרונה במלואו על ידי ראש הממשלה ושר האוצר, והתוכניות להקמת המקטע הצפוני שלו, בין כרמיאל לקריית שמונה, הופקדו על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון. לפרויקט המסילה המזרחית הופך מחזון למציאות ממש לנגד עינינו, ומאיץ את חיבור הפריפריה למרכז. אני מקווה לחנוך בעזרת השם כבר בשנים הקרובות את תחנת אלעד החדשה, ואת המקטע המרכזי של המסילה המזרחית".



0 תגובות